Schouwen-Duiveland ligt culinair goed op stoom


In 2014 is het Plan van aanpak 'Kansen voor Culinair Schouwen-Duiveland' door burgemeester en wethouders vastgesteld. Inmiddels is er op culinair gebied veel gebeurd. Met partners zoals Proef & Beleef Zeeland, Junction Communication en VVV Zeeland wordt er hard gewerkt om Schouwen-Duiveland
culinair op de kaart te zetten.

De Gemeente Schouwen-Duiveland is een van de weinige Nederlandse gemeentes met een veelvoud aan authentieke streekproducten van het land en uit de zee. Er zijn een aantal producten die zich specifiek lenen als koploper in de culinaire promotie van Schouwen-Duiveland. Zo is de opening van het
Oosterscheldekreeftseizoen, opening Oesterseizoen en het Mesheft Trend Event op het eiland. En wordt de mogelijkheid onderzocht om ook een opening van het Mosselseizoen op het eiland te houden.

Daarnaast zijn er nog tal van projecten, zoals een maandelijkse streekproductenmarkt onder de Beuze in Zierikzee, een streekproductenroute met fietstochten over het eiland (beschikbaar via het VVV kantoor). Naast alle openingen worden ook persreizen georganiseerd om ervoor te zorgen dat heel
Schouwen-Duiveland gepromoot wordt en wordt het keurmerk Zeker Zeeuws op veel Schouwse bedrijven van toepassing.

Het is de bedoeling om op langere termijn de toerist ook naar Schouwen-Duiveland te trekken voor de culinaire kwaliteiten. Tevens zijn een deel van de projecten seizoen verlengend, zoals de opening van het Oosterscheldekreeftseizoen in maart en de opening van het Oesterseizoen in september.

Het hele culinaire plan loopt evenals het Eilandmarketingplan tot 2018.

Deel deze pagina op:

* Twitter Twitter
* Facebook Facebook
* del.icio.us del.icio.us
* Hyves Hyves
* LinkedIn LinkedIn
* Digg Digg
* Google Bookmark Google Bookmarks