Amsterdamse studenten winnen marketing-competitie van L'Oreal

woensdag 18 mei 2016 16:24 Binnenland

Dit is een origineel bericht van L'Oreal

Amsterdamse studenten winnen Nederlandse finale L'Oreal Brandstorm

Hoofddorp, 18 mei 2016 - Studenten van de Universiteit van Amsterdam hebben de Nederlandse finale van Brandstorm gewonnen, de marketing-competitie die L'Oreal elk jaar organiseert. De winnaars kropen in de huid van een internationale brandmanager en ontwikkelden een all-round strategie voor het merk La Roche-Posay. Tijdens de wereldwijde finale op 29 en 30 juni in Parijs zullen zij hun concept voor de internationale jury presenteren.

L'Oreal Brandstorm is een competitie waar ambitieuze marketing-studenten kunnen laten zien wat ze in huis hebben. Dit jaar is vindt de 24ste editie plaats en het is de 18e keer dat Nederland meedoet. Een recordaantal aan teams, van universiteiten in Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Tilburg, hebben zich de afgelopen maanden verdiept in een business-case van La Roche-Posay. De opdracht: ontwikkel een creatieve en innovatieve digitale marketingstrategie voor de jonge doelgroep van 15 tot 25 jaar.

Het winnende team van studenten van de Univeriteit van Amsterdam bestaat uit Michelle Betschart, Vivian de Bruine en Willem Maijvis. Zij bedachten een all-round strategie, met het 'skin mates'-idee als meest verrassende component. Consumenten die kampen met verschillende huidaandoeningen kunnen via real life stories op Instagram op zoek gaan naar hun 'skin mate', die ze voorziet van verschillende tips op het gebied van huidverzorging.

De winnaars zijn dolenthousiast naar Parijs te mogen: "Het was fantastisch om mee te doen, omdat werken aan een real-life case in een team je ontzettend veel leert over hoe je een product of campagne vanaf nul kunt neerzetten." Roland De Cocq, algemeen directeur van de divisie Actieve Cosmetica, benadrukt: "De studenten hebben ons geimponeerd met hun vermogen om betekenisvolle marketingaanbevelingen te doen. La Roche-Posay is een merk dat echt bijdraagt aan het verbeteren van de levenskwaliteit van de mensen. Dit heeft het winnende team met hun 'skinmates'-strategie heel goed begrepen."

Brandstorm is door de jaren heen een populaire onderdeel van masteropleidingen in business en marketing geworden. Daarnaast is de wedstrijd voor L'Oreal ook een prima rekruteringsmiddel: jaarlijks vinden wereldwijd meer dan 150 studenten via Brandstorm een baan bij L'Oreal.

Ga voor meer informatie over de Nederlandse finale van Brandstorm naar de YouTube-video.

*

*

*

*