Beeztees transformeert dankzij OutSystems naar een flexibele en mark..


19 May 2016

Utrecht, 19 mei 2016 - IT-dienstverlener B-Synergy heeft met OutSystems Platform een omnichannel e-commerce platform voor winkeliers ontwikkeld in opdracht van Beeztees, een toonaangevende B-to-B leverancier van huisdierbenodigdheden. Mede dankzij het gebruik van het enterprise Rapid
Application Delivery (RAD) platform OutSystems kon Beeztees uitgroeien tot een flexibele en marketinggedreven organisatie, die alles wat ze vandaag de dag verkopen zelf ontwerpen en ontwikkelen.

Beeztees is een B-to-B leverancier van huisdierbenodigdheden met klanten in 45 landen wereldwijd. Het heeft SAP ECC geimplementeerd ter ondersteuning van alle administratieve en logistieke processen. Om het SAP-systeem te ontsluiten, koos Beeztees voor het rapid application delivery platform
van OutSystems. Germa Zijlmans, IT Manager bij Beeztees: `Door SAP te combineren met add-ons en maatwerkapplicaties ontwikkeld met OutSystems Platform, kunnen we het volledig potentieel van SAP benutten en toch al onze data toepasbaar maken voor web en mobile'

Strategische partner

Beeztees werkt hiervoor samen B-Synergy, een IT-dienstverlener gespecialiseerd in SAP in combinatie met nieuwe technologieen als OutSystems. De meest recente applicatie die B-Synergy voor Beeztees ontwikkelde, is een omnichannel e-commerce platform dat onder meer product-, voorraad-, prijs- en
orderinformatie omvat. Beeztees migreerde hiervoor naar het OutSystems Enterprise for SAP platform. Deze enterprise-editie met cloud deployment voorziet in speciale SAP connectors die het mogelijk maken om SAP-data eenvoudig te ontsluiten.

Volgens Zijlmans verdient de prijsfunctionaliteit die het e-commerce platform van Beeztees biedt extra aandacht: `In de prijzen die onze klanten zien, zijn individuele prijsafspraken verwerkt. Wij kunnen aan onze kant eenvoudig aanpassingen in de prijzen doorvoeren, waardoor iedere klant
altijd per product de voor hem juiste prijzen ziet. Deze dynamische prijslijst met updates per klant hebben we dankzij speciale features in OutSystems Platform kunnen realiseren.'

Omni-channel platform

Het nieuwe e-commerce platform biedt de klanten van Beeztees veel voordelen. De winkeliers zien bijvoorbeeld real-time de voorraad van de verschillende producten, waardoor zij consumenten altijd goed kunnen informeren. Het e-commerce platform is zo opgezet dat ook andere leveranciers er
gemakkelijk op kunnen aansluiten. Beeztees stelt branchegenoten op deze manier in de gelegenheid te profiteren van het geavanceerde concept dat ze met behulp van B-Synergy en OutSystems hebben neergezet.