De rol van gehoor en spraak bij dyslexie

19mei2016

10.00

De rol van gehoor en spraak bij dyslexie

Onderwijskunde

19mei2016 10.00

Promotie

Dyslexie komt voor bij 3 tot 10 procent van de populatie. Kinderen van ouders met dyslexie lopen een verhoogd risico zelf ook leesproblemen te ontwikkelen. Tekorten in fonologische vaardigheden, het kunnen onderscheiden van verschillende klanken, worden algemeen erkend in de totstandkoming van het leesprobleem. Britt Hakvoort onderzoekt of auditieve verwerking en spraakverwerking factoren zijn die bijdragen aan de manifestatie van dyslexie, met inachtneming van familiair risico op dyslexie.

Mw. B.E. Hakvoort: Speaking of Reading. The Role of Basic Auditory and Speech Processing in the Manifestation of Dyslexia in Children at Familial Risk. Promotor is prof. dr. B.A.M. Maassen en prof. dr. D.A.V. van der Leij. Copromotor is dr. T.L. van Zuijen.

Deelname

Toegang vrij

Locatie

* Agnietenkapel

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231 | 1012 EZ Amsterdam +31 (0)20 525 2362

Ga naar detailpagina

* Download de samenvatting (PDF)

Zie het origineel.

Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting