Facilitair dienstverlener Gul publiceert "Zelfverklaring maatschappelijk verantwoord ondernemen" - NEN

24-05-2016 Met de publicatie van de zelfverklaring ISO 26000 laat facilitair serviceverlener Gul zien dat maatschappelijk verantwoord ondernemen ook voor haar sector van belang is en daarnaast een aanvulling biedt op ISO 9001 en 14001.

Gul verzorgt de aansturing en de uitvoering van meerdere facilitaire services, zoals receptie & telefonie, huismeestertaken, post & repro, schoonmaak, catering en beveiliging.

Blije service medewerkers zorgen voor blije klanten!

Kennard Bos, operationeel directeur: "Onze mensen zijn ons kapitaal en onze reden van bestaan. Met het integreren van facilitaire services, zichtbaar management en veel persoonlijke aandacht voor onze medewerkers, zorgt Gul voor gemotiveerde service medewerkers die breed inzetbaar zijn. Want wij geloven dat blije service medewerkers zorgen voor blije klanten. Maar onze mensen zijn zeker niet onze enige stakeholders. Met het opstellen van onze MVO Zelfverklaring, hebben we bewust nagedacht over wie we als organisatie willen zijn, met wie we interactie hebben, hoe we gezien willen worden en welke impact onze bedrijfsvoering heeft op maatschappij en omgeving."

Gul had al certificaten voor ISO 9001 (kwaliteitsmanagement) en ISO 14001 (milieumanagement), maar heeft nu ook ISO 26000 (MVO) geimplementeerd.

De meerwaarde van een ISO 26000 zelfverklaring bovenop deze certificaten is de aandacht voor de volledige `triple bottom line', ofwel People, Planet, Profit. Deze 3 P's gaan verder dan het bekende kwaliteit, arbo en milieu. De uitdaging van toepassing van ISO 26000 en het opstellen van een zelfverklaring is om zowel economisch, sociaal maatschappelijk als ecologisch toegevoegde waarde te leveren en om de aandacht voor deze drie gebieden in balans te brengen. Door een inhoudelijke en procesmatige overlap biedt KAM-management echter wel een goede basis voor de implementatie van MVO.