Universiteit Utrecht dooft verlichte logo's tijdens 'Nacht van de Nacht'

Utrecht, 21 oktober 2015

Universiteit Utrecht dooft verlichte logo's tijdens 'Nacht van de Nacht'

Samenvatting

De blikvangers van de Universiteit Utrecht op het Utrecht Science Park worden in de nacht van zaterdag 24 oktober op zondag 25 oktober gedoofd. Met het uitzetten van de verlichte logo's van de Universiteit Utrecht - de `Sol' in combinatie met de woorden `Universiteit Utrecht' - op het dak van het hoge Van Unnikgebouw en het Buys Ballotgebouw, doet de Universiteit Utrecht mee aan de Nacht van de Nacht.

De Nacht van de Nacht is een jaarlijks evenement georganiseerd door de Natuur- en Milieufederaties. Het wordt gehouden om aandacht te vragen voor de schoonheid en het belang van de duisternis. Bedrijven, gemeenten en particulieren worden aangespoord om in de nacht dat de wintertijd ingaat de verlichting uit de doen. Dit jaar wordt de Nacht van de Nacht voor de elfde keer georganiseerd en de Universiteit Utrecht doet ook dit jaar weer graag mee.

Duurzame Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid door in ecologisch, economisch en sociaal opzicht een actieve bijdrage te leveren aan een duurzame samenleving. Enerzijds door het delen van wetenschappelijke kennis, anderzijds door in haar bedrijfsvoering zelf een inspirerend voorbeeld te zijn. Een goede balans tussen People, Planet en Profit is hierbij steeds het uitgangspunt.