Informatiebijeenkomst op 28 juni voor aanbieders (jeugd)hulp en onde..


30 mei 2016
[IMG]

Op dinsdag 28 juni organiseert de gemeente Almere een informatiebijeenkomst over inkoop en subsidieverlening in het sociaal domein. De bijeenkomst vindt plaats in de Burgerzaal van het stadhuis (Stadhuisplein 1, Almere). De bijeenkomst bestaat uit twee onderdelen. Het eerste deel gaat over het
lopende jaar, de afspraken in 2016. Het tweede deel richt zich op de inkoop en subsidiering voor 2017. U bent van harte welkom en kunt zelf kiezen of u bij een of beide onderdelen aanwezig bent.

Onderdeel 1 - `Afspraken en procedures 2016': 13.15 tot 14.45 uur
Doelgroep: Huidige contract- en subsidierelaties jeugd, participatie en Wmo

Onderdeel 2 - `Inkoop en subsidiering 2017': 15.00 tot 17.30 uur
Doelgroep: Huidige en potentiele contract- en subsidierelaties jeugd, participatie en Wmo

Inhoud bijeenkomst

De gemeente Almere krijgt regelmatig vragen over de procedures voor inzet, facturatie en declaratie van jeugdhulp en Wmo-ondersteuning. Wij nodigen u graag uit voor een bijeenkomst waarin de gemeentelijke productenboeken (jeugd en volwassenen) en procedures worden toegelicht. U heeft ook
uitgebreid gelegenheid om vragen te stellen.

Aansluitend biedt de gemeente informatie over de inkoop en subsidiering voor 2017. Welke pakketten koopt gemeente Almere lokaal en regionaal in? Hoe zien de inkoopstrategieen er op hoofdlijnen uit? Hoe verhouden die zich tot het meerjarig beleid in wording voor het sociaal domein? Is er ruimte
voor nieuwe aanbieders? En hoe ziet het tijdpad eruit? Op deze en andere thema's gaan wij nader in. Ook is er de mogelijkheid om vragen te stellen.

Programma

Onderdeel 1 - `Afspraken en procedures 2016'

* 13.15 uur: Inloop
* 13.30 uur: Welkomstwoord onderdeel 1 en toelichting productenboeken en procedures
* 14.00 uur: Mogelijkheid om plenair vragen te stellen
* 14.30 uur: Mogelijkheid om individueel na te praten en korte pauze

Onderdeel 2 - `Inkoop en subsidiering 2017'

* 14.45 uur: Inloop
* 15.00 uur: Welkomstwoord onderdeel 2 en inleiding
* 15.10 uur: Korte toelichting op meerjarig beleid sociaal domein in wording
* 15.20 uur: Inkoopstrategieen, keuzes en innovatie voor 2017
* 15.40 uur: Mogelijkheid om plenair vragen te stellen
* 16.00 uur: Afsluiting plenaire programma en mogelijkheid voor vragen per pakket
* 17.15 uur: Afsluitende borrel en napraten

Pakketten die aan de orde komen in beide onderdelen:

Jeugd: begeleiding, behandeling en persoonlijke verzorging, kortdurend verblijf, jeugd-ggz en dyslexiezorg, jeugdbescherming en jeugdreclassering, begeleiding zonder maatregel, pleegzorg, residentiele jeugdhulp, gesloten jeugdzorg

Participatie en Wmo: ondersteuning thuis (waaronder hulp bij het huishouden, individuele begeleiding en niet-arbeidsmatige dagbesteding), arbeidsmatige dagbesteding en beschut werk, kortdurend verblijf, beschermd wonen, Veilig Thuis Flevoland

Aanmelden

Aanmelden kan door uiterlijk op 21 juni een e-mail te sturen naar inkoopbijeenkomst28j@remove-this.almere.nl, onder vermelding van uw naam, organisatie en functie. Geef ook aan of u bij een van de onderdelen van de bijeenkomst aanwezig bent of bij allebei.