Nieuw wereldwijd onderzoek van Oxford Economics toont aan hoe medewe..


16 June 2016

Hoofddorp, 16 juni 2016 - Plantronics (NYSE: PLT) kondigt de resultaten aan van een wereldwijd onderzoek van Oxford Economics over de effecten van open werkomgevingen op werknemers. In het onderzoek werd gevraagd naar de behoeften van werknemers ten aanzien van de kantooromgeving en wat
managers moeten doen om de hoogst mogelijke werknemerstevredenheid en productiviteit te realiseren.

Oxford Economics interviewde meer dan 1200 senior executives en medewerkers uit verschillende branches en met verschillende functies. De geinterviewden zijn afkomstig uit Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken, Finland, Noorwegen, de Verenigde Staten, Canada, India, China en
Australie. Het onderzoek omvatte ook interviews met executives die stappen ondernemen om met uitdagingen om te gaan op het gebied van productiviteit en samenwerken in open kantooromgevingen.

De belangrijkste resultaten waren:

* Werknemers willen gewoon hun werken kunnen doen. De mogelijkheid om zich zonder onderbreking te kunnen focussen op het werk is de belangrijkste prioriteit bij kantoorontwerp. Minder belangrijk zijn voorzieningen zoals gratis eten.
* Technologie-integratie is nog in ontwikkeling. Van werknemers wordt verwacht dat ze altijd in verbinding staan met het kantoor, maar slechts 40 procent zegt dat de apparaten die ze thuis gebruiken probleemloos integreren met de apparaten op het werk.
* Altijd verbonden zijn, veroorzaakt dwangmatig gedrag, en kan leiden tot een burn-out. Meer dan eenderde van de medewerkers zegt dat ze technische apparaten voornamelijk gebruiken uit gewoonte of als dwanghandeling, uit angst om achter te blijven of door sociale druk.
* Managers zien de problemen niet. Bijna tweederde van de leidinggevenden zegt dat medewerkers uitgerust zijn met de tools die ze nodig hebben om met de afleidingen op het werk om te gaan; minder dan de helft van de medewerkers is het daarmee eens.

"Geluid en afleiding hebben een grote invloed op de productiviteit," aldus Edward Cone, Deputy Director of Thought Leadership en Technology Practice Lead bij Oxford Economics. "Dit zijn kwesties die bedrijven kunnen oplossen, maar ze moeten eerst het probleem erkennen."

Het rapport bevat de volgende aanbevelingen voor werkgevers om hun werknemers te helpen productiever te kunnen werken, iets wat werknemers volgens het rapport willen:

* Ga in gesprek met medewerkers en achterhaal wat wel en niet werkt. Wat moet er aan het kantoorontwerp veranderd worden, wat is er nodig om op afstand te werken en met welke technologieen.

* Zorg dat alle werknemers beschikken over de instrumenten en apparatuur die nodig zijn om vanaf elke locatie te werken.

* Geef werknemers de tijd, ruimte en middelen die nodig zijn om geconcentreerd werk te kunnen verrichten.

* Moedig iedereen aan om na kantoortijd de werkactiviteiten te stoppen om een betere werk-privebalans te vinden.

De conclusie van dit onderzoek is dat een goed ontworpen kantoorruimte, geintegreerde technologie, en een betere werk-privebalans de moeite waard zijn. Zeker gezien het feit medewerkerstevredenheid en productiviteit direct bijdragen aan het financieel succes van een organisatie.

Voor de managementsamenvatting, zie hier: https://www.oxfordeconomics.com/when-the-walls-come-down

Over Plantronics:

Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creeren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van unified communications, bluetooth headsets tot
gaming-producten, Plantronics biedt ongeevenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciele luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100 evenals door luchtverkeersleiders,
alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: www.plantronics.com.

###