Oproep: nomineer foute BBQ reclames!


Oproep: nomineer foute BBQ reclames!

26 jun 2016

Wakker Dier start een verkiezing voor de Foutste BBQ Reclame. Het is weer zomer en de BBQ reclames vliegen ons om de oren. Met tv-reclames, vleesrecepten en grilltips worden we overtuigd om lekker veel te BBQ'en. Want dat is `genieten', `lekker samen' en `gezellig'. Maar kom je dan als klant
bij het vleesschap, dan blijken de BBQ stickers je voornamelijk te wijzen naar het goedkopere vlees. Meer dan de helft van de BBQ vleesaanbiedingen betreft kiloknallervlees. Die gezellige BBQ is voor de dieren dus helemaal niet zo gezellig. De meeste dieren kwamen, voordat ze op de BBQ
grillen, alleen buiten op weg naar het slachthuis. Wakker Dier roept consumenten op om via social media irritante reclames aan te melden. Daarna kunnen consumenten stemmen op een top 8 foute BBQ reclames.

Zo nomineer ik Foute BBQ Reclames:

Erger jij je ook aan een of meerdere reclames voor BBQ vlees omdat ze geen rekening houden met de dieren? Laat Wakker Dier weten welke.

Het kan gaan om reclames op televisie, radio of straatposters, om aanbiedingen in de folders, om uitspraken in magazines zoals Allerhande, Lekker Doen of Boodschappen of om de BBQ stickers op vleesverpakkingen.

Meld de reclame uiterlijk woensdag aan - liefst met foto - via (info@wakkerdier.nl), www.twitter.com/wakkerdier of post het op www.facebook.com/wakkerdier.



<<