Door een update van HP zijn huismerk cartridges niet meer bruikbaar


COEVORDEN, 20160916 -- Veel eigenaren van een HP printer ervaren op dit moment problemen met hun printer. Via social media en via de NOS geeft deze groep mensen aan niet meer te kunnen printen vanwege de huismerk cartridges die zij gebruiken.

De klantenservice van HP meld het volgende:
“Wij zijn op de hoogte gesteld dat er een update is verstuurd door het bedrijf welke dit voor HP ontwikkeld.  Hoe, wat en waarom weten we niet? Wel krijgen we de melding dat alle huismerk cartridges niet meer werken en sommige originele ook niet meer. Op dit moment kunnen wij niets zeggen over hoe dit probleem opgelost gaat worden maar wellicht komt er in de loop van volgende week een link om de update te verwijderen. Wij adviseren u nu om originele cartridges te kopen en deze te testen, werken deze ook niet neem dan contact met ons op.” Dit liet HP weten aan Nick van klinken, directeur bij Alleeninkt.nl. “Het lijkt wel alsof HP op deze manier probeert een nog grotere machtspositie in te nemen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit bijdraagt aan het goede imago van HP. Klanten willen zelf bepalen met welke cartridges zij printen.” Aldus Nick van Klinken. 

De telefoon staat roodgloeiend bij inktleveranciers
De klantenservice van Alleeninkt.nl draait op dit moment overuren. Veel klanten die normaal gesproken probleemloos printen met de huismerk cartridges ondervinden nu problemen doordat HP de update heeft uitgevoerd. Hoe deze update is uitgevoerd is niet bekend. Aan de cartridges ligt het niet volgens Alleeninkt. Deze zijn niet veranderd en nog steeds van goede kwaliteit.