Weight Watchers beste bedrijf in Gewichtsbeheersing


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20161010 -- Weight Watchers is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Gewichtsbeheersingsbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een uitstekende reputatie. ‘Weight Watchers weet zijn grote vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

Het begon allemaal in de huiskamer van Jean Nidetch in Queens, New York, die met overgewicht kampte en een  programma ontdekte waarmee ze al gauw negen kilo afviel. Om dit succes vast te houden nodigde ze vriendinnen uit die tegen hetzelfde probleem aanliepen. Vandaag de dag helpt Weight Watchers wereldwijd miljoenen mensen een gezonder leven te leiden. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Weight Watchers een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Weight Watchers, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Verantwoorde levensstijl die werkt

De jury prijst met name de zeer grote knowhow op het gebied een verantwoorde levensstijl en de brede insteek die wordt gekozen. ‘Weight Watchers is nadrukkelijk geen dieet en geen puntenteller’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Kern van het programma zijn weloverwogen voedingskeuzes, beweging, gedrag en groepsdynamiek, waarbij de cursist wordt gestimuleerd om zelf gezonde keuzes te maken. De coaching in de wekelijkse bijeenkomsten speelt hierbij een cruciale rol. De organisatie schrijft niet dwingend voor wat mensen moeten doen, maar reikt informatie aan en helpt ze hun doelen te bereiken. En het succes wordt bepaald doordat het simpelweg werkt: de resultaten zijn zichtbaar en worden ondersteund door wetenschappelijk onderzoek. De Weight Watchers-methode helpt mensen echt!’

Samenwerking met bedrijven en medische wereld

Naast de reguliere cursussen en producten in het verlengde daarvan (zoals kookboeken, etenswaren en kookhulpmiddelen) biedt het bedrijf ook een onlinepakket en is het steeds meer bezig samen met bedrijven activiteiten te ontplooien voor de medewerkers in het kader van gezondheid en vitaliteit onder de naam Weight Watchers Health Services. Ook maatschappelijk is Weight Watchers steeds actiever. Met ziekenhuizen wordt meegewerkt aan studies naar obesitas. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Terecht de winnaar van de award voor Beste Bedrijf in deze branche en tevens kandidaat voor de Nationale Business Succes Award 2016.’

Weight Watchers (officiële naam: Weight Watchers Netherlands BV) maakt deel uit van de Benelux-organisatie waarvan het hoofdkantoor in Breda gevestigd is. Het is sinds 1975 in Nederland actief en groeide uit tot een organisatie met bijna 50 mensen op kantoor (voor de hele Benelux) en circa 130 coaches in Nederland. Wekelijks worden in Nederland tussen de 300 en 400 cursussen gegeven.

Meer informatie: www.weightwatchers.com/nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 12:55 uur.