L’eau werkt voor het Leger des Heils


AMSTERDAM, 20161017 -- L’eau, reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding, werkt sinds kort voor het Leger des Heils. Na een korte kennismakingsperiode heeft l’eau haar visie gegeven op een nieuwe manier van doneren. En deze vervolgens vertaald in een vernieuwd donatieconcept. Dit concept wordt deze maanden uitgebreid getest en op basis van de opgedane ervaringen geoptimaliseerd.

Will van Heugten (Operationeel Directeur Fondsenwerving & Marketing Leger des Heils): “Fondsenwervers en dus ook het Leger des Heils hebben behoefte aan nieuwe vormen van doneren. Bestaande vormen hebben hun plafond bereikt, dus we zijn steeds op zoek naar andere manieren om mensen te raken en te verleiden tot het doen van een donatie. L’eau verraste ons met een concept, dat niet alleen heel innovatief is maar tevens het goede, en voor de massa vaak onzichtbare, werk van het Leger des Heils op een eigentijdse manier presenteert.”

Olaf Cox (Managing Partner l’eau): “Het Leger des Heils zet zich elke dag opnieuw in voor al die mensen die, vaak buiten hun schuld, aan de zelfkant van de maatschappij terecht gekomen zijn. Ze vangen deze mensen op, helpen ze aan alle kanten en bieden ze weer uitzicht om mee te kunnen doen in de maatschappij. Dat is nogal wat, temeer als je bedenkt dat velen hun hoofd afwenden van deze mensen. Het Leger des Heils zou daarover naar buiten best wat minder bescheiden mogen zijn. Ons concept toont het resultaat van hun dagelijks werk en vraagt tegelijkertijd om een bijdrage daarvoor.”  

L’eau is een reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding en bestaat inmiddels ruim 15 jaar. Voor haar advisering maakt l’eau gebruik van de door haar ontwikkelde Barrière Methodiek®.

L’eau werkt voor crossmediale klanten als SURFnet, Yarden, KWF Kankerbestrijding, Avans Hogeschool, Procornea, Brand New Day, G DATA, Cordaid, Consumentenbond en Leger des Heils.