Bob blijft Bob tot hij weer thuis is

De nieuwe Bob-campagne van het ministerie van Verkeer en Waterstaat die 15 december van start gaat helpt Bob zich te houden aan de afspraak geen alcohol te drinken. De campagne heet: “ Bob blijft Bob tot hij weer thuis is “.

Recent onderzoek laat zien dat het voor sommige Bobs lastig is om zich de hele avond aan de Bob-afspraak te houden en de verleidingen van alcohol te weerstaan. Om Bob hierbij te helpen wordt in de campagne een sms-dienst geïntroduceerd. Als Bob zich aanmeldt via www.jebenttopbob.nl krijgt hij gedurende zijn stapavond drie sms’jes.
Met drie vragen en een aanmoediging die hem helpen fris te blijven en zich zo aan de Bob-afspraak te houden. Als Bob de drie vragen goed beantwoordt krijgt hij een Bobslee als beloning. Deze gele plastic slee met Bob-embleem staat centraal in de nieuwe tv-spot.

De campagne duurt van 15 december tot eind februari 2009. De Bob-campagnes worden sinds 2001 gevoerd. Onderzoek uit 2007 wijst uit dat bijna 100% van de volwassenen weet wat de Bob-afspraak inhoudt. Ruim 90% zegt altijd vooraf af te spreken wie er nuchter blijft en de rest van het gezelschap veilig thuis brengt.