Krijgsmacht inspiratie van nieuwe kledinglijn

Op de Koninklijke Militaire Academie in Breda zijn vandaag de blazers van The Dutch Regimental Collection gepresenteerd. Deze exclusieve en eigentijdse kledinglijn voor heren is geïnspireerd op de traditionele waarden van de krijgsmacht, vertaald naar eigentijdse mode.

De collectie van het nieuwe modemerk bestaat uit kostuums, blazers, pantalons, shirts en dassen. Net als de dress code in de krijgsmacht, die voor elke gelegenheid andere kleding voorschrijft, hebben ook de details in The Dutch Regimental Collection een bijzondere betekenis. Knopen, badges, kleurstellingen en materialen zijn niet toevallig gekozen.

Tastbaar

Inspecteur-Generaal der Krijgsmacht luitenant-generaal Lex Oostendorp noemde in zijn toespraak de bijzondere samenwerking tussen het ministerie van Defensie en Nederlandse mode-ondernemers. Hij gaf aan niets liever te willen dan dat Nederlanders trots zijn op hun militairen. "De brug die Oger Lusink met Dutch Forces en Dutch Regimental slaat, brengt de krijgsmacht heel tastbaar in contact met brede lagen in de Nederlandse samenleving. U kunt zich voorstellen dat wij daar enthousiast over zijn."

Stijlicoon

Drijvende krachten achter de nieuwe lijn zijn 4 Nederlandse mode-ondernemers; Leon Enthoven (Enthoven fashion Group) Jacques van Gils (The Makers), Harry van der Zee en Jan Brandsma (beiden Micro Fashion).

"Er is onder consumenten een duidelijke behoefte om terug te grijpen naar vaste waarden", zo sprak Enthoven. "Voor de modegevoelige man heeft The Dutch Regimental Collection alles in zich om een stijlicoon te worden. Ik zag vandaag bevestigd dat goede herenmodezaken het rijke verhaal van The Dutch Regimental Collection graag aan hun klanten vertellen."

De nieuwe collectie zal verkocht worden bij geselecteerde modezaken. Meer informatie over de collectie voorjaar 2011 en The Dutch Regimental Blazers is te vinden op www.dutchregimental.nl.