Ontwikkeling jeugdwerkloosheid vraagt de aandacht, campagne richt zich op loze momenten jongeren


In een nieuwe campagne die vandaag van start gaat, richt het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid zich op de loze momenten van jongeren. Jongeren worden met de campagne geprikkeld om tijdens zo’n moment even stil te staan bij hun toekomst. Bijvoorbeeld in de rij voor de kassa, tijdens het tanken of bij het bakken van een eitje.

Het doel van de campagne is om jongeren te wijzen op de noodzaak om na te denken over hun vervolgstap naar een baan of vervolgopleiding. Een lastige keuze die jongeren zelf moeten maken, maar liefst voor zich uitschuiven.

De campagne richt zich op mbo-ers in de leeftijd tot 27 jaar en loopt in de zomermaanden en het najaar. De ‘loos moment-campagne’ is zichtbaar op plaatsen waar jongeren komen: in de bioscoop, op jongerensites op internet en met een tv-commercial op MTV/TMF. Ook via radio en posters bij stations worden jongeren met de boodschap geconfronteerd.

De campagne verwijst naar de site Ikkan.nl. Daar vinden jongeren relevante informatie, handige links en voorbeelden die zij nodig hebben om aan de slag te gaan

De campagne is onderdeel van het landelijke Actieplan Jeugdwerkloosheid, dat het kabinet vorig jaar opstelde om jongeren bij de huidige crisis kansen te blijven bieden.

Meer informatie over de campagne – waaronder de tv-spots – is te vinden op http://www.ikkan.nl/lozemomenten

nagels
tanken
verven