Nederland voor het voetlicht in New York

Nederland werd deze week tijdens een media-evenement in New York voor het voetlicht gebracht met de presentatie van culturele websites, een video en de aankondiging van het Nederlands festival in Pittsburg in het voorjaar van 2012.

De twee gepresenteerde culturele websites zijn www.dutchartscalendar.com van de ambassades en consulaten en het initiatief 'Arts District Holland' van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Op I-pads was een presentatie te zien van de blog en de Arts Holland website.

De ruim vertegenwoordigde Amerikaanse media kregen ook een speciaal ontwikkelde video te zien. Daarnaast werd de aandacht gevestigd op het Nederlandse festival dat in het voorjaar van 2012 in Pittsburgh wordt gehouden.

Het media-evenement was het resultaat van een unieke samenwerking tussen de ambassade en consulaten in de Verenigde Staten en het NBTC.

Nederlandse ambassades en consulaten werken op verschillende manieren samen met partners om Nederland voor het voetlicht te brengen bij doelgroepen in het buitenland. Het media-evenement dat deze week plaatsvond in New York is daarvan een goed voorbeeld.