Eerste gemeenten sluiten aan op berichtenbox van MijnOverheid

Sinds 18 februari is het Gemeentelijk Belastingkantoor Twente aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid. Dit betekent dat belastingplichtigen hun post voortaan digitaal kunnen ontvangen. Binnenkort kunnen ook de inwoners van de gemeenten Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Zoetermeer en Meppel hun eerste digitale berichten ontvangen in de Berichtenbox van MijnOverheid. De Belastingdienst, RDW, SVB en UWV maken al gebruik van de Berichtenbox.

MijnOverheid is de persoonlijke website van burgers voor overheidszaken. Via MijnOverheid kunnen zij bijvoorbeeld een herinnering krijgen als hun paspoort bijna is verlopen, controleren hoe zij bij hun gemeente geregistreerd staan of de status van een kapvergunning volgen. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Al een miljoen Nederlanders maakt gebruik van MijnOverheid.

Met het aansluiten van gemeenten op de Berichtenbox wordt invulling gegeven aan een belangrijk onderdeel van de beleidsagenda Digitaal 2017. Deze agenda moet ertoe leiden dat burgers en bedrijven gemakkelijker online zaken kunnen doen met de overheid. Het kabinet heeft als doelstelling dat in 2017 alle zaken met de overheid online geregeld kunnen worden. Een betere dienstverlening van de overheid staat hierbij voorop. Voor wie dat wil, blijven niet-digitale alternatieven bestaan.