Nederland opent helpdesk voor medewerkers EMA in Londen

Vanaf vandaag kunnen de medewerkers van het Europees Medicijnen Agentschap (EMA) in Londen met al hun vragen terecht bij een Nederlandse helpdesk. Op het EMA terrein is een plek ingericht, waar experts op het gebied van internationale nieuwkomers in Nederland mensen te woord zullen staan.

De medewerkers van EMA hebben hiermee een duidelijk aanspreekpunt om hen te helpen bij alles wat er bij een verhuizing naar Nederland komt kijken. EMA opent zijn deuren op 1 april 2019, als Groot-Brittannië de Europese Unie verlaat. De helpdesk is onderdeel van de Nederlandse inzet om de verhuizing van de EMA en zijn medewerkers zo soepel mogelijk te laten verlopen. De helpdesk zal allereerst informatiebijeenkomsten organiseren over bijvoorbeeld gezondheidszorg, onderwijs of huisvesting in Nederland. De eerste staan nog dit jaar gepland. Ook kunnen medewerkers nu al bij de helpdesk terecht met vragen over bijvoorbeeld medische behoeften, vragen van partners om in Nederland te kunnen werken en verblijfsvergunningen.

Vanaf 1 februari wordt het helpdeskteam verder uitgebreid en worden individuele gesprekken met alle medewerkers gepland.